Amsterdamse club heeft extra tijd om nieuwe sponsor te vinden

Aegon helpt Ajax en blijft half jaar langer hoofdsponsor

26 maart 2014 om 11:36

Ajax gaat een half jaar langer door met hoofdsponsor Aegon. Dat heeft de Amsterdamse club woensdag via de officiële kanalen gecommuniceerd. Aanvankelijk zou Aegon komende zomer het hoofdsponsorschap beëindigen.

De eenmalige verlenging loopt nu tot en met 31 december 2014. 'Het initiatief hiertoe werd genomen door Ajax, omdat de club meer tijd nodig heeft bij de invulling van het nieuwe hoofdsponsorschap', aldus de Amsterdamse club in een persbericht.

Met de verlenging van het hoofd- en shirtsponsorschap is een bedrag van drie miljoen euro gemoeid. Aegon vertrekt daarna niet helemaal bij Ajax. Het blijft als 'gewone' sponsor tot medio 2017 aan de club verbonden met een optie voor een extra jaar.

"Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder", aldus Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax. Aegon zelf was bereid de club te helpen, zegt Marco Keim, CEO van Aegon Nederland. "Wij zijn sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden en hebben mooie resultaten bereikt. Wij hechten er waarde aan dat er een goede nieuwe opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor."

Ajax is de laatste maanden sterk gelinkt aan het Chinese telecombedrijf Huawei. Van een officieel akkoord is echter geen sprake. Beide partijen laten zich ook niet uit over de geruchten.