Bayern München én FC Utrecht voor T-Mobile: jarig FC Utrecht slaat grote slag
FC Utrecht maakte dinsdag bekend dat Zorg van de Zaak afscheid neemt als hoofdsponsor en presenteert woensdag alweer de vervanger. De naam van telecomprovider T-Mobile zal vanaf komend seizoen op de shirts van de Domstedelingen prijken.
De nummer 6 van de Eredivisie viert woensdag zijn vijftigste verjaardag en fleurt die dag op met het grote sponsornieuws. "Het is geweldig voor het Nederlandse voetbal dat dergelijke grote merken instappen, juist in deze onzekere tijden. Dat geeft een boost aan onze organisatie", laat algemeen directeur Thijs van Es weten aan de clubkanalen.
T-Mobile is al jarenlang verbonden aan Bayern München, was als rugsponsor al te zien op de FC Utrecht-shirts en gaat de samenwerking met de Domstedelingen nu dus intensiveren. "Wij voelen ons verwant met de ambitie van deze club en hebben dezelfde winnaarsmentaliteit. FC Utrecht is zich de laatste tijd enorm aan het ontwikkelen en wij willen daarin verder bijdragen richting de toekomst", spreekt Onno Rip namens het bedrijf.
FC Utrecht komt bovendien de fans tegemoet: nu de naam van T-Mobile naar de voorkant van de wedstrijdshirts verhuist, keren de spelersnamen terug op de achterzijde, zoals de supporters het ook graag wilden zien.
📝 FC Utrecht kondigt met trots haar nieuwe hoofdsponsor aan: @TMobile_NL.
— FC Utrecht (@fcutrecht) July 1, 2020
Lees er meer over 👇 https://t.co/gdJeMDZoaS