Feyenoord maakt nieuwe hoofdsponsor bekend: hoogste sponsordeal uit clubhistorie
Feyenoord heeft met MediaMarkt een nieuwe hoofdsponsor gevonden, zo maakt de Rotterdamse club woensdagmiddag bekend. De twee partijen hebben een driejarige overeenkomst bereikt, met een optie voor nog twee jaar. Het is de hoogste sponsordeal uit de clubhistorie.
Met MediaMarkt heeft Feyenoord een opvolger gevonden van Europarcs, dat eerder Droomparken heette. Dat bedrijf was sinds 2019 hoofdsponsor van de Rotterdammers. Het nieuws is bekend gemaakt door een reclamespotje met oud-Feyenoorder Royston Drenthe.
Volgens clubwatcher Dennis van Eersel van RTV Rijnmond is er een bedrag van bijna twintig miljoen euro gemoeid bij deze deal. Er is een overeenkomst getekend voor een periode van drie jaar met een optie voor nog twee jaar. Het is hiermee de hoogste sponsordeal uit de historie van de Rotterdamse club.
Tegenover de clubkanalen van Feyenoord heeft Remko Rijnders, CEO van MediaMark Benelux, op de samenwerking gereageerd: "Dit is een bijzondere stap voor ons in Nederland, die een reflectie is van de ontwikkeling die MediaMarkt hier doormaakt. Maar ook in onze internationale groep is dit een primeur. Wij herkennen ons sterk in de grote ambities, de passie, cultuur en mensgerichtheid van Feyenoord en dat is een belangrijke reden om deze de samenwerking aan te gaan."
Ook Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, is erg verheugd over deze overeenkomst. "We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze net als Feyenoord een gevestigde naam en zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil", aldus Van der Knaap. "Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit. Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij het miljoenenbereik van Feyenoord via eigen mediakanalen en onze database."
When red and white come alive… 🪄
— Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) April 3, 2024
Introducing @mediamarkt_nl as our new main partner. pic.twitter.com/wHv4BC0YFO
Feyenoord geeft een toelichting op de driejarige overeenkomst, plus optie voor nog 2 jaar, met de nieuwe hoofdsponsor MediaMarkt. Met bijna 20 miljoen is het de hoogste sponsordeal uit de historie van de Rotterdamse club. @RijnmondSport
— Dennis van Eersel (@DennisVanEersel) April 3, 2024