'Miljoenenklapper Feyenoord: 'financiële hoofdprijs' met nieuwe hoofdsponsor'
Feyenoord heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. De Rotterdammers gaan voor meerdere jaren in zee met MediaMarkt, meldt De Telegraaf. De grootste elektronica retailer van Europa volgt EuroParcs per volgend seizoen op.
EuroParcs prijkte sinds 2021 op de voorkant van het shirt van Feyenoord. Met ingang van het nieuwe seizoen zal daar de naam van MediaMarkt staan. Met het nieuwe partnership kan er in drie jaar twintig miljoen euro binnenstromen, klinkt het. 'De internationale aspiraties van de club, die ook al samenwerkingen met buitenlandse clubs is aangegaan, worden met deze deal zichtbaar.'
Het hoofdkantoor van MediaMarkt is gevestigd in Rotterdam. Inmiddels opereert het bedrijf vanuit twaalf landen. Dat Feyenoord de voorbije jaren indruk heeft gemaakt in Europa met goede prestaties in de Champions League, Europa League en Conference League, is voor MediaMarkt een belangrijke reden om een langdurige samenwerking aan te gaan.
'De ploeg van Arne Slot stevent nu ook weer af op een ticket voor de Champions League en dat zorgt voor veel uitstraling voor de hoofdsponsor', schrijft de ochtendkrant. MediaMarkt wordt de achtste naam op de voorkant van een Feyenoord-shirt. De Gouden Gids was in 1982 de eerste shirtsponsor. Daarna volgden Opel, Stad Rotterdam Verzekeringen (later Fortis), Eneco, Qurrent en EuroParcs.