Nieuwe shirtsponsor voor Man United, 'grootste sponsordeal uit PL-historie'
Manchester United heeft een nieuwe shirtsponsor gevonden voor volgend seizoen. TeamViewer volgt Chevrolet, dat na negen seizoenen stopt als shirtsponsor, op. In de Engelse media wordt al gesproken over de grootste 'shirt-only' sponsordeal in de Premier League ooit.
Het lijkt er in eerste instantie op dat United er op achteruit gaat met TeamViewer, maar het logo van het bedrijf wordt volgend seizoen alleen op de voorkant van het United-shirt getoond. Chevrolet was hoofdsponsor, stond op de voorkant van het shirt, leverde de clubauto's en stond met het logo op de trainingsshirts. Daarvoor kreeg United 75 miljoen euro per jaar. TeamViewer gaat volgens verschillende Engelse media, waaronder Sky Sports, 55 miljoen per jaar betalen.
Het gaat om een vijfjarige deal. United gaat nog op zoek naar een nieuwe sponsor voor de trainingstenue's en naar een nieuwe autoleverancier. De kans dat er uiteindelijk meer geld binnenkomt dan de 75 miljoen per jaar van Chevrolet is daardoor reëel.
United reageert via de officiële kanalen op het nieuws. 'We zijn trots op deze samenwerking, met een van de meest veelbelovende en dynamische softwarebedrijven ter wereld. De kans om te verbinden is in deze tijd nog niet eerder zo belangrijk geweest. We kijken ernaar uit om met TeamViewer te gaan werken', aldus managing director Richard Arnold.