Miljoenendeal Ajax bevestigd: "Een betrouwbare en kundige partner"
Ajax is blij dat Acronis de nieuwe hoofdsponsor is van de jeugdopleiding. Het techbedrijf is de komende drie seizoenen onder meer te zien op het shirt van de jeugdspelers. Acronis vervangt ABN Amro.
De Telegraaf meldde het al en nu is het officieel. 'Acronis gaat Ajax ondersteunen met innovatieve oplossingen om de diverse data die de club verzamelt te optimaliseren. Daardoor kunnen teams hun performance verbeteren, zowel op als naast het veld', schrijft Ajax op de clubsite.
"Acronis is wereldwijd marktleider en een techbedrijf dat op meerdere manieren gaat bijdragen aan onze groeiambitie", zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, op de clubsite. "Ook op ons opleidingscentrum De Toekomst gaan we hun kennis en producten inzetten én we gaan ze als nieuwe naam prominent op het shirt van de Ajax-jeugd terugzien. Een partner waarvan we dus met volle overgave kunnen zeggen: for the future!"
Ook algemeen directeur Edwin van der Sar is blij dat de handtekeningen zijn gezet. "Data en innovatie worden steeds belangrijker voor Ajax, zowel op het veld als daarbuiten. Dat geldt ook voor de beveiliging van de gegevens en het waarborgen van privacy. Met Acronis hebben we een betrouwbare en kundige partner die onze data opslaat, toegankelijk maakt en beveiligt. Dat gaan ze voor ons doen op sportpark de Toekomst, maar ook in de Johan Cruijff ArenA en bij onze voetbalgerelateerde en zakelijke activiteiten in het buitenland."
#ForTheFuture of our Academy 📊
— AFC Ajax (@AFCAjax) June 16, 2020
Welcome @Acronis, our new main partner on the Ajax Youth shirt!#CyberFit