PSV zoekt naar hoofdsponsor: 'Ze willen het niet horen, maar blijft een regioclub'
PSV ligt 'op schema' in de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor, maar zal qua inkomsten niet kunnen tippen aan Ajax. Dat stellen sportmarketeers Chris Woerts en Frank van den Wall Bake. Energiedirect.nl maakte een jaar geleden bekend te stoppen.
"De wachtkamer van bedrijven als mogelijke hoofdsponsor zit niet vol", zegt Van den Wall Bake tegen Omroep Brabant. "Ik ben niet ongerust en weet zeker dat PSV voor een maximale deal gaat. De club is niet alleen op zoek naar een sponsor met een grote zak met geld, maar zal ook willen dat de nieuwe hoofdsponsor leuke dingen doet zoals Energiedirect.nl laatst heeft gedaan met Romario."
"Hoewel PSV het zelf niet graag wil horen, blijft het een regioclub”, antwoordt Woerts op de vraag waarom PSV niet kan tippen aan de hoofdsponsorinkomsten van bijvoorbeeld Ajax. De Amsterdamse club vangt elk jaar zeker acht miljoen euro van Ziggo, terwijl PSV afhankelijk van de prestaties iets meer of minder dan zes miljoen euro per jaar vangt. "PSV is geen landelijke club als Ajax en Feyenoord. Je ziet nagenoeg geen PSV-fans in het noorden, terwijl je door heel het land Ajax-fans tegenkomt."
Van den Wall Bake vindt Ajax en Feyenoord 'instituten'. "Terwijl PSV enigszins als provinciaals wordt gezien." Hij adviseert de Eindhovenaren naar internationale bedrijven te kijken. "Zo wordt er wellicht ook gekeken naar opties in Mexico, het land waar PSV door verschillende spelers een fantastische band mee heeft gecreëerd."