Feyenoord wijzigt niet alleen logo: 'Dat ga je zien op de socials in het stadion'
De logowijziging die Feyenoord deze week doorvoerde, past in een groter plan van de club uit Rotterdam. Feyenoord is bezig zichzelf internationaal op de kaart te zetten en wil daarin het karakter van de club laten doorschijnen.
De logowijziging van Feyenoord ging niet onopgemerkt voorbij. Niet vanwege de grote veranderingen, maar juist vanwege de subtiele aanpassingen die door de club uit Rotterdam werden gedaan. Zelfs in het buitenland werd er - met enige spot - melding van gemaakt. "Dat vinden we alleen maar mooi", vertelt marketeer Sanne Huisman, die nauw betrokken is bij het creatieve proces.
"Het past bij onze ambitie om internationaal gezien te worden", vervolgt ze bij de NOS. Dat niet iedereen de verschillen zag, is volgens haar niet erg. "Het betekent dat we geen essentiële kenmerken hebben gewijzigd. Dat wilden we ook niet, we wilden het logo vooral nóg beter maken."
Feyenoord wil grote stappen zetten in het kader van professionalisering. Daar hoort naast een 'nieuw' logo bijvoorbeeld ook een vernieuwde huisstijl met een nieuwe lettertype bij. "We willen internationaal gezien worden als een toonaangevende club met karakter. Met het nadruk op karakter. Dat proberen we zichtbaar te maken en proberen we te vangen zodat het overal, in alle uitingen van de club, zichtbaar wordt. Het is een speciaal lettertype, met kenmerken van de karakteristieke 'F' uit ons logo. Dat ga je overal zien. Op de socials en in het stadion."
Het nieuwe logo van Feyenoord wordt langzaam doorgevoerd. Vanaf het seizoen 2025/2026 zal het ook op het shirt van de Rotterdammers te zien zijn.
The Feyenoord logo: a 𝐅resh look
— Feyenoord Rotterdam (@Feyenoord) July 22, 2024