Woerts lyrisch over Oranje-hype: 'Hij is de sportmarketeer van het jaar'
Memphis Depay is met zijn witte zweetband de sportmarketeer van het jaar, meent Chris Woerts. De sportconsultant ziet dat de Oranje-vedette alle andere EK-acties in de schaduw heeft gezet. Bierbrouwerij Bavaria speelt slim in op de ontstane rage.
"Het is briljant bedacht van Memphis", vertelt Woerts aan NU.nl. "Dit had niemand kunnen bedenken." Met name sportwinkels wrijven zich in de handen, voorspelt hij. "Die hebben die zweetbanden altijd liggen, maar verkopen ze amper. Nu zullen ze als warme broodjes over de toonbank gaan."
Bavaria, die eerder ook succesvol was met de Bavaria-jurkjes, plaatste een teaser op Instagram en is van plan grootschalig in te haken op de zweetband van Memphis. "Terwijl er in de media hoofdzakelijk over de zweetband van Memphis werd gesproken, is dit een inkoppertje voor ons: wij worden 'Hoofd-Sponsor' van de twaalfde man", laat een woordvoerder optekenen.
Volgens Woerts kan de hype rond het accessoire van Memphis snel weer voorbij zijn. "Zodra we uit het toernooi liggen, is het over. Dan gaat de aandacht op de olympische spelen."