Ajax en Coca-Cola slaan de handen ineen: 'Hier ben ik trots op'
Ajax en Coca-Cola hebben de handen ineen geslagen. Het frisdrankbedrijf is voor de komende drie seizoenen als 'Official Partner' aan de regerend landskampioen verbonden.
Op de website van Ajax valt te lezen dat het doel van het partnership is om 'fans samen te brengen en hen unieke ervaringen te gaan bieden'. Dat zou moeten gebeuren door verschillende producten van Coca-Cola beschikbaar te maken, zoals Zero, Chaudfontaine, Aquarius en Fuze Tea. De verschillende frisdranken zullen ook op de Toekomst geschonken gaan worden.
Menno Geelen, commercieel directeur van de Amsterdammers, spreekt zijn blijdschap over het partnership uit. "In 1928 maakte Coca-Cola bij de Spelen in het Olympisch Stadion van Amsterdam de entree op de Nederlandse markt", laat hij optekenen. "Daarna zijn ze uitgegroeid tot een uniek ‘love brand’."
"Ik ben er van overtuigd dat dit mede is gelukt dankzij de partnerships die ze in al die jaren hebben gehad met de grootste organisaties en merken in de sport", vervolgt Geelen. "Ik ben trots op dit partnership én hun waardering voor onze creativiteit en ambitie. Die waardering is volledig wederzijds. We kijken er naar uit om dit partnership gezamenlijk vorm te geven."