PSV bevestigt nieuwe sponsordeal met Philips: 'Shirt is nu meer waard dan ooit'

11 november 2020 om 08:17

PSV en Philips hebben de nieuwe sponsordeal bevestigd. De twee partijen werken al 107 jaar samen, de langstlopende verbintenis ter wereld. Toon Gerbrands, de algemeen directeur van PSV, is verheugd met de nieuwe overeenkomst.

"In de eerste week dat ik hier begon (juli 2014, red.) hoorde ik dat Philips van de borst zou gaan", begint Gerbrands in gesprek met het Eindhovens Dagblad. "Dat leek me een enorme uitdaging en ik had wel ingeschat dat het spectaculair nieuws zou zijn. Vanuit Philips hoorden we toen het verhaal dat we er daardoor juist meer uit konden halen. Wij kregen de kans om een nieuwe shirtsponsor te vinden en zij bleven aan als de grootste co-sponsor van Nederland. Nu is het shirt meer waard dan ooit."

De nieuwe deal zorgt ervoor dat Philips in ieder geval tot 30 juni 2031 de naamgever blijft van het stadion van PSV. Daarnaast wordt er op allerlei andere manieren samengewerkt. "Jaren geleden was het uitgangspunt om de sponsorrelatie een zachte landing te laten maken, hoewel de gedachte wel was dat PSV en Philips onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn", vertelt Philips-topman Frans van Houten. 

"In 2011 was Philips samen met de gemeente Eindhoven nog een reddende partij voor PSV en hielpen we om de club overeind te houden. We hebben toen aangegeven dat PSV minder afhankelijk van Philips zou moeten zijn. Inmiddels zijn we bijna tien jaar verder en dat laatste is gelukt", sluit Van Houten af.