'PSV wil profiteren van Lozano-hype en richt zich op verovering van Mexico'

8 oktober 2017 om 20:54

PSV wil gebruik maken van de grote populariteit van Hirving Lozano in Mexico en wil op commercieel gebied stappen zetten in dat land. De club heeft diverse plannen op de plank liggen om dat voor elkaar te krijgen.

Dat meldt het Eindhovens Dagblad. PSV denkt onder meer aan de verkoop van tv-rechten voor een wekelijks PSV-item op de Mexicaanse televisie, waarin de focus ligt op de Latijns-Amerikaanse spelers van PSV. De afgelopen jaren stonden ook Andrés Guardado, Héctor Moreno, Carlos Salcido en Francisco Javier Rodriguez onder contract in Eindhoven. Zij hebben er samen voor gezorgd dat PSV 'hot' is geworden in het Noord-Amerikaanse land. De directie van PSV overweegt ook om partnerschappen te sluiten met Mexicaanse merken. Bovendien staat de club niet onwelwillend tegenover een mogelijke commerciële trip naar Mexico met de selectie.

Dat Lozano populair is, blijkt uit het feit dat de jonge flankspeler iedere wedstrijd wordt gevolgd door twee journalisten van het Mexicaanse Claro Sports. Na afloop geeft hij telkens een interview aan deze zender. Lozano heeft er samen met zijn landgenoten voor gezorgd dat PSV een grote naam heeft opgebouwd in Mexico. Daardoor hoopt de club meer spelers te kunnen verleiden om de stap naar Eindhoven te maken.

PSV wil met kledingsponsor Umbro proberen om de verkoop van PSV-shirts een boost te geven. Die worden op diverse Mexicaanse sites wel al aangeboden, maar de verkoop is nu nog minimaal. Dat moet de komende periode verbeterd worden, laat manager marketing en media Guus Pennings van PSV weten aan het ED. PSV heeft momenteel al een Spaanse website. Bezoekers worden dan doorgelinkt naar de online-afdeling van de PSV FANstore.