Partnership krijgt nieuwe invulling: Twente moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor
FC Twente moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Elektramat kiest per ingang van volgend seizoen voor een andere invulling van de samenwerking met de huidige nummer vijf van de Eredivisie.
Sinds de start van vorig seizoen prijkt Elektramat op de voorkant van het shirt van Twente. Na twee seizoenen komt daar komende zomer een einde aan. "Het was een eer om ons als bedrijf te verbinden aan een club die ontzettend belangrijk is voor onze regio, de supporters en de medewerkers van Elektramat", reageert Mike van Klaveren, algemeen directeur bij Elektramat, op de clubsite.
"De snelle ontwikkelingen binnen onze branche vragen nu om een hernieuwde focus", gaat Van Klaveren verder. "Met dat in gedachten hebben we besloten om het sponsorcontract na dit seizoen niet te verlengen. Tegelijkertijd beseffen we ons dat twee jaar misschien kort lijkt, maar in de wereld van e-commerce is dit een lange periode vol veranderingen en groei. Ondanks dat we stoppen als hoofdsponsor, blijven we betrokken bij FC Twente."
Dominique Scholten, algemeen directeur van Twente, vindt het jammer dat Elektramat niet doorgaat als hoofdsponsor. "Het afgelopen anderhalf jaar hebben we Elektramat leren kennen als een zeer betrokken hoofdsponsor. We hebben een prettige samenwerking met Elektramat en vinden het jammer dat zij na dit seizoen stopt als hoofd- en shirtsponsor van FC Twente. Met Elektramat op de voorkant van ons wedstrijdshirt zijn we derde van Nederland geworden en spelen we sinds jaren weer in het hoofdtoernooi van een Europese competitie. Het goede nieuws is dat Elektramat als sponsor betrokken blijft bij de club. De komende periode wordt bekend in welke vorm en inhoud."
🔴𝗘𝗹𝗲𝗸𝘁𝗿𝗮𝗺𝗮𝘁 𝘀𝘁𝗼𝗽𝘁 𝗻𝗮 𝗱𝗶𝘁 𝘀𝗲𝗶𝘇𝗼𝗲𝗻 𝗮𝗹𝘀 𝗵𝗼𝗼𝗳𝗱- 𝗲𝗻 𝘀𝗵𝗶𝗿𝘁𝘀𝗽𝗼𝗻𝘀𝗼𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝗙𝗖 𝗧𝘄𝗲𝗻𝘁𝗲
— FC Twente (@fctwente) December 17, 2024
Het Enschedese bedrijf is sinds vorig seizoen hoofd- en shirtsponsor van FC Twente en kiest met ingang van het nieuwe seizoen voor een andere… pic.twitter.com/pTR9QMuM32