Woerts laat onbegrip blijken over beslissing Ajax: 'Dan zou het niet zijn gebeurd'
Sportsmarketeer Chris Woerts kan geen begrip opbrengen voor de beslissing van Ajax om terug te keren naar het klassieke logo. Een groot deel van de Amsterdamse fans is blij met de logo-wijziging, maar Woerts is het niet eens met de keuze van Ajax.
"Als je het klassieke logo alleen in het jubileumjaar gebruikt, is het leuk. Maar een permanente verandering vind ik niets", vertelt Woerts aan Het Parool. "Je moet vooruit, niet terug naar het verleden. Het is vals sentiment. Als Ajax de afgelopen drie seizoenen kampioen was geworden, zou het niet zijn gebeurd."
Ook Rowin Bouwmeester van sportmarketingbureau SportsGen constateert dat Ajax met de terugkeer van het klassieke logo een trendbreuk pleegt in de voetbalwereld. "Bijna alle andere voetbalclubs moderniseren hun logo, nationaal en internationaal. Ajax maakt qua look & feel een soort tegenbeweging", legt hij uit. "Maar toch denk ik dat het een succes kan worden. Tegen de stroom ingaan kan lonen. En veel fans willen het."
Menno Geelen, de ad-interim algemeen directeur van Ajax, nam het initiatief om iedereen bij Ajax op één lijn te krijgen over het klassieke logo. "Het argument dat het klassieke logo slecht op de shirts gestikt kan worden, is na 34 jaar verdwenen", vertelde Geelen eerder. "De techniek is verbeterd. De terugkeer van het klassieke logo bij het 125-jarige bestaan is een cadeau aan de club, de supporters en aan onszelf. Het is een eerbetoon aan het rijke verleden, dat als inspiratiebron geldt voor de toekomst."
Beluister de nieuwste aflevering van #DoneDeal over de januaritargets van Ajax & de Italiaanse sensatie die bij PSV én Feyenoord op de wensenlijst staat!