Update: Ziggo blijft Ajax trouw: 'In goede tijden, maar ook in mindere tijden'
Ajax heeft met Ziggo een overeenkomst bereikt over een contractverlenging. De hoofdsponsor blijft volgens De Telegraaf nog minimaal tot de zomer van 2027 verbonden aan de Amsterdammers.
Volgens bronnen rondom de club blijft de totale jaarlijkse bijdrage van Ziggo - op dit moment zo'n 12 miljoen euro - gelijk. De netwerkprovider is sinds 2015 verbonden aan Ajax en wordt na ABN AMRO de langstlopende actieve shirtsponsor. De vernieuwde verbintenis bevat bovendien een optie voor nog twee seizoenen. De verlenging van Ziggo wordt door De Telegraaf omschreven als goed nieuws voor het geplaagde Ajax, omdat het de club financiële zekerheid geeft na een roerig jaar.
'Onlangs de affaire-Overmars, het onderzoek naar belangenverstrengeling bij aankopen door Sven Mislintat, de verbrande transfermiljoenen én de vermeende handel met voorkennis in Ajax-aandelen door Alex Kroes, bereikten de partijen overeenstemming', valt er te lezen.
Voor Ziggo is Ajax overigens ook belangrijk. Ziggo heeft voor komend seizoen de uitzendrechten van alle Europese toernooien binnengehaald en focust zich steeds meer op het aanbieden van voetbal. De verbintenis met Ajax kan daar voor de kabelexploitant extra de nadruk op leggen, klinkt het.
Update: Ajax heeft de nieuwe verbintenis inmiddels bevestigd. Menno Geelen: "We zijn VodafoneZiggo dankbaar voor hun vertrouwen in de toekomst van Ajax. We zijn al bijna tien jaar partners en mede dankzij deze onvoorwaardelijke steun kunnen we werken aan een betere toekomst voor de club." Ook Robin Kroes van VodafoneZiggo toont zich tevreden. "In goede tijden, maar ook in minder goede. Dat is de kern van een écht partnership."
Ajacied zijn is het allermooiste dat er is ♥️
— AFC Ajax (@AFCAjax) June 19, 2024
Ajax & Ziggo verlengen partnership tot 2027! pic.twitter.com/3LTzoMmUjx
Familiedag bij Oranje! Beluister hieronder de nieuwste aflevering van Studio Oranje:
Beluister hieronder de nieuwste aflevering van Studio Oranje!