Ajax en Adidas verlengen de samenwerking tot en met 2031

Nieuws uit Amsterdam: Ajax kondigt nieuwe deal aan en streeft mijlpaal voorbij

11 januari om 10:13

Groot nieuws uit Amsterdam: Ajax en Adidas hebben de samenwerking verlengd tot en met 2031. De Duitse multinational is al sinds 2000 kleding- en hoofdsponsor van de Amsterdamse club. Met de verlenging wordt een mijlpaal van dertig jaar partnership bereikt.

Ajax en Adidas hebben met de verlenging het langstlopende kledingsponsorschap in de Eredivisie te pakken. Het kledingmerk levert de kleding voor de spelers en staf van de hoofdmacht, Ajax Vrouwen, de jeugdafdeling en Ajax Amateurs. "Niet alleen in het aantal teams is de samenwerking met Adidas over de jaren uitgebreid; op alle vlakken is ons partnership gegroeid", stelt commercieel directeur Menno Geelen op de clubsite.

"Wat voor mij de samenwerking ook bijzonder maakt, is dat Adidas áltijd achter ons staat", gaat hij verder. "Niet alleen bij het Europese succes of de twee reeksen van meerdere landstitels op een rij, maar ook in de jaren dat het minder ging. Dat ze ook nu vertrouwen houden in ons partnership en voor geruime tijd verlengen is tekenend."

"We behoren voor Adidas bij hun belangrijkste internationale partnerships, daardoor kunnen we sinds enkele jaren ook veel meer bijzondere collecties samen ontwikkelen", vertelt Geelen, die meerdere voorbeelden noemt. "Het zwart-gouden uitshirt van 20/21, het Marley-uitshirt uit 21/22 en de klassieke Adidas Originals-collecties van de afgelopen jaren zijn daar mooie voorbeelden van."

Nick Craggs, general manager van de voetbalafdeling van Adidas, is blij met de verlenging. "Ajax is zo'n partner waar ons voetbalhart sneller van gaat kloppen. Diepgeworteld in de geschiedenis van het Europese voetbal, de aanvallende speelstijl, de innovatieve visie op talentontwikkeling en spraakmakende marketingactiviteiten."