'Miljoenendeal Feyenoord en Castore krijgt vorm: géén ruimte voor Ajax en PSV'
De deal tussen Feyenoord en het Britse kledingmark Castore is beklonken, meldt het doorgaans goed geïnformeerde 1908.nl. Het bedrijf moet vanaf 2023 het stokje van Adidas overnemen en zal vervolgens zes jaar lang de Feyenoord-shirts leveren.
De Telegraaf maakte onlangs melding van de op handen zijnde sponsordeal, die Feyenoord circa acht miljoen euro per seizoen op zou moeten leveren. 1908.nl weet te melden dat beide partijen akkoord zijn én dat er twee opvallende voorwaarden aan de samenwerking verbonden zijn: Feyenoord krijgt zelf een stem in het ontwerpen van de shirts en Castore mag de komende drie jaar geen samenwerking aangaan met rivalen Ajax en PSV.
Het Adidas-tijdperk in De Kuip zal negen jaar duren. Het invloedrijke Duitse kledingmerk was sinds 2014 de shirtsponsor van Feyenoord, dat eerder deze eeuw samenwerkte met Kappa en Puma. De overeenkomst met hoofdsponsor Europarcs loopt ook nog tot medio 2023: of een langere samenwerking in de maak is, zal nog moeten blijken.
𝐃𝐎𝐍𝐄 𝐃𝐄𝐀𝐋 • #Feyenoord is rond met Castore. Deal van medio 2023 tot medio 2029. Volledige vrijheid in de te ontwerpen tricots. Geen deelcontract. Overige traditionele top 3 mag zich de komende 3 jaar niet verbinden aan Castore. Eerder genoemde bedrag in media klopt. 👕🆕
— 𝟏𝟗𝟎𝟖.𝐧𝐥 (@1908nl) February 6, 2022