Nieuwe dreun voor gedegradeerd NAC: 'Het klopt dat we niet gaan verlengen'
Het Bredase bedrijf CM.com stopt als hoofdsponsor van NAC Breda. De afgelopen vier seizoenen prijkte de bedrijfsnaam CM op het shirt van de Eredivisie-degradant. CM gaat een samenwerking aan met de Grand Prix, die vanaf 2020 terugkeert naar het circuit in Zandvoort.
"Het klopt dat we ons contract als hoofdsponsor van NAC waarschijnlijk niet gaan verlengen. Dat heeft niets te maken met de club of met de prestaties, maar met CM.com's internationale groeistrategie. CM.com heeft klanten in 140 landen en wij willen de komende maanden vooral de naamsbekendheid in het buitenland gaan vergroten", laat CEO Jeroen van Glabbeek weten aan BN/De Stem. Volgens de krant betaalde CM een slordige half miljoen euro per jaar voor het hoofdsponsorschap.
Met het oog op internationale groei focust CM zich nu op een internationale partij - de F1 in Zandvoort, dus. "Wij dragen NAC als club nog steeds een zeer warm hart toe en hopen dat zij snel een passende nieuwe hoofdsponsor vinden."
Het vertrek van het bedrijf is de zoveelste tegenvaller voor NAC in rampseizoen 2018/19. Afgelopen zondag degradeerde De Parel van het Zuiden definitief naar de Keuken Kampioen Divisie na een 2-1 nederlaag bij sc Heerenveen.