Camp Nou krijgt nieuwe naam, Barcelona maakt megadeal met Spotify wereldkundig
FC Barcelona heeft dinsdagavond zijn langverwachte sponsordeal met Spotify wereldkundig gemaakt. De Zweedse streamingsdienst heeft zijn naam ook verbonden aan het stadion, dat vanaf nu door het leven zal gaan als Spotify Camp Nou.
Spotify wordt bovendien de komende vier jaar de shirtsponsor van FC Barcelona. De club noemt geen bedragen, maar volgens eerdere berichten is met de vierjarige deal een vergoeding van 280 à 300 miljoen euro gemoeid. Barcelona is sinds de uitbraak van het coronavirus honderden miljoenen aan inkomsten misgelopen en was al langere tijd op zoek naar een sponsornaam om aan het stadion te verbinden.
President Joan Laporta laat via de clubkanalen weten dat zijn club een 'pioniersovereenkomst' met Spotify heeft gesloten. "Hiermee zetten wij een volgende stap in het nieuwe tijdperk dat we ingezet hebben. Dit bewijst wat voor innovatieve club wij zijn en dat we constant naar topkwaliteit blijven zoeken, om van FC Barcelona een wereldwijd onderscheidende club te maken."
Alex Nörstrom is ook in zijn nopjes, laat de Spotify-directeur weten. "Samenwerken met FC Barcelona en op die manier muziek en voetbal verenigen: we could not be more thrilled. Ons partnerschap zal vanaf juli voor een wereldwijd podium voor artiesten, spelers én fans zorgen."
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022